BILENS HISTORIE fra 2005 - nu

Jeg købte bilen i 2005, og siden dengang har bilen været min helt store hobby.  Jeg har igennem tiden lavet mange ændringer på bilen, og flere lækre detaljer er
blevet tilføjet lidt af gangen.


Bilen som den stod da den blev købt fra ny i 2005.

Herunder et billede af en tidligere front, år tilbage. Der er sket meget siden.....  Mange lygter er kommet til, nogen er blevet pillet af eller lavet om.

 
Den gamle front for år tilbage

Udstødningerne er specielt bygget til bilen, sidepipes i begge sider. 3 afgangsrør i begge sider, rustfri stål og med navn udskåret i skjoldet. En super fed detalje som jeg er rigtig glad for.

 

 


Så snart muligheden er der, tager både min kæreste og jeg gerne afsted og pudser og ordner på bilen, så den hele tiden står flot. Det er altid sjovt at tilføje nye detaljer eller
lave lidt om på de gamle. Flere projekter er også allerede i gang. Igennem årene har jeg deltaget på flere truckershows og har da også hevet en del pokaler med hjem igennem årene.

 
Her er billedet fra Nordic Trophy, Mantorp, Sverige 2013.

Hvert år prøver jeg så vidt muligt at deltage i så mange shows som muligt. Både for stemningens skyld med venner og bekendte, men selvfølgelig også fordi det er sjovt at hive pokaler med hjem. 

 
Et udvalg af pokalerne, som har fået fin plads i vores stue

Bilen har i foråret og sommeren 2013 gennemgået en større renovering. Al rust er blevet lavet, dørene omlakeret, efter en misundelig person ikke kunne lade være med at køre en nøgle hen over døren. Fantastisk med den slags personer. Lygter, der har været falmet eller gået i stykker er blevet udskiftet, samt meget mere. Alt i alt en kæmpe omgang som vi har lagt alle mulige weekender og hverdage i - så vidt det nu har passet ind i vores liv og familie.


Kun med nød og næppe og med luft lukket ud af dækkene, kom bilen ind i malerkabinen

Alle blink i bommen blev i foråret 2013 udskiftet med 16 nye blitz blink, som kan styres på 4 forskellige måder. Alt styring foregår inde fra kabinen.


Selvom der er børn, kan de sagtens hygge sig i garagen, mens der bliver lavet bil


Bommen uden plastik cover på, samt de 4 nye torpedolygter på taget

Et projekt der i 2013 har fyldt meget og taget lang tid, er den nye kofanger, som min kæreste og jeg kastede os hovedkulds ud i. Hvis man ikke prøver, så vinder man ikke noget. Da det ikke var muligt at købe en færdiglavet kofanger til en boxer af min årgang, startede jeg som udgangspunkt med en kofanger, som jeg var faldet for, og en original kofanger. De to blev med hjælp fra gode venner og en dejlig kæreste, som har været helt fantastisk, til én kofanger.  Men hold da op hvor har det kostet blod, sved og tårer og en masse arbejde - dog mest fra min kæreste, så for at være ærlig, er det hende der skal have æren af den. Både af design, arbejdsmæssigt og venner, der er trukket på, for uden hende, havde det ikke kunne lade sig gøre.

 
De to oprindelige kofangere som skulle blive til en

 
Første forsøg på tilpasning. Passer på ingen måde på bilen

Efter sammensætningen af to kofangere, en i plastik og en i glasfiber, en masse glasfiberspartel, finspartel og  masser af slibearbejde, så det endelig ud til at gå fremad. Indtil videre havde det taget et par uger at nå dertil, og vi var lidt tidspresset, for at nå at få den færdig til første træf.  

 
Mange kilo spartel blev brugt den sommer

 
Sandpapir og slibestøv var vores hverdag i flere dage i træk

Endelig så det ud til at skulle lykkedes, og kofangeren var klar til at sende til maleren. Heldigvis har vi en god maler, der i løbet af et par dage, sørgede for, at kofangeren var malet og klar til montering af diverse lygter og dioder 


Den malerklar kofanger lige inden afgang til maler

Kofangeren har allerede nu fået et meget andet look end den første originale kofanger, og vi er begge to meget spændte på det færdige resultat. Endnu mere tidspresset er vi, da de sidste lygter er fanget i tolden, men som heldigvis blev frigivet et par dage før afgang til første træf.

 
Malet, lygter monteret og 110 dioder monteret

Endelig, langt om længe kunne vi begynde at sætte kofangeren på bilen. Men lad være med at tro, det er for sjov at sætte 110 dioder i, som alle skal forbindes, lyse rigtigt, sammen med de rigtige lygter og ledningerne skulle også helst være nogenlunde styrbare. Så efter min kæreste havde kæmpet med at få alle dioder monteret, var vi klar til at gå i krig på bilen.

 
Natten til første stævne starter, det sidste bliver monteret

Torsdag nat, første stævne starter fredag, men der er også lige en arbejdsdag der først skal overstås. Vi kæmper i mørke for at få de sidste ledninger på plads, og den sidste tilpasning helt optimal. Men eftersom der er spartlet oveni de gamle huller på den originale kofanger, som er den øverste del, skal der også måles ud og bores nye huller. Langt om længe, meget sent på natten, hvor vi til trods for sommerens lange dage, måtte ligge med lommelygter for at blive færdige, lykkedes det. Vi var endelig færdige. Og resultatet er perfekt, virkelig tilfreds, og så fedt, at det ikke er noget man ser alle andre køre rundt med.

 
Det færdige resultat af mange måneders slid og slæb

Jeg har et par gode sponsorerer som også har bidraget til bilens udseende i dag. Som sponsor sidder deres logo på bilen de næste 2 år. Selvfølgelig også under diverse shows.
Hvis du skulle få lyst til at få dit navn på bilen, og mener du har noget jeg ville kunne bruge, så tøv endelig ikke med at sende mig en mail Her er et billede af nogle af sponsorerne, samt deres placering på bilen. Navnene er placeret bag på bilen for størst blikfang på vejene. Tjek i øvrigt også linket her på siden til diverse sponsorer.